Anmod om rådgivning nu
Private Fagfolk
ViGuide-app

Serviceapp til handelspartnere

Overvåg alle dine kunders systemer på afstand, uanset hvor du befinder dig. Som det centrale kontrolværktøj er ViGuide en vigtig del af din værktøjskasse.

Fjernovervågning
Nem at håndtere
Web application eller app
Kortvisning til at hjælpe dig med at planlægge din rute

Din lokale Viessmann-partner kan give dig personlig rådgivning

Find en Viessmann-partner nær dig

ViGuide forbinder dig nemt og hurtigt med dine kunder

Hold øje med dine kunders installationer online, og håndter problemer, så snart de opstår. Som webapplikation og mobilapp er ViGuide tilgængelig hvor som helst, når som helst og på alle enheder uden behov for opdateringer.

Det giver dig mulighed for at udføre en række vigtige opgaver mere effektivt, udvide din portefølje af kundeserviceydelser og øge kundetilfredsheden. Det eneste, du behøver, er et varmeanlæg med en tilsluttet gateway (Vitoconnect eller Viessmann One Base) og en kunde, der bruger ViCare-appen.

Dine kunder kan være sikre på, at du altid har et overblik over deres anlæg, sikrer, at det kører perfekt, og hurtigt kan afhjælpe eventuelle problemer, i nogle tilfælde endda før de opstår.

ViGuide kan både bruges ved enheden eller på afstand og virker på alle mobile enheder. Software, der vokser i takt med din virksomhed.

Alt dette gør ViGuide til dit online serviceværktøj nummer 1!

Kontrolpanel og fjernovervågning

  • Nu har du altid et overblik over dine kunders installationsforløb. Vitoguide fortæller dig, hvad der fungerer korrekt, og hvilke systemer der har fejl, som skal udbedres. Klik på et varmesystem for at vælge det og se alle relevante oplysninger om kunden og systemet.
  • I administrationsområdet kan du tilføje og fjerne installatører og administrere dine kontoindstillinger.
  • Med App Switcher kan du hurtigt springe til dine mest anvendte Viessmann-apps, f.eks. onlinebestillingssystemet PartnerShop, reservedelsappen eller ViBooks til installationsmanualer og anden produktdokumentation.
  • ViGuide giver dig og dine medarbejdere adgang til alt Viessmann-uddannelsesindhold og kurser på platformen online learning space.
  • Alle vigtige systemoplysninger er nemme at finde. Dette omfatter bl.a. kundens navn og kontaktoplysninger, type og model af varmeanlægget, driftsstatus, serienummer og gateway-nummer. Alle disse oplysninger er lige ved hånden.
  • ViGuide rapporterer også andre oplysninger såsom brænderstatus, driftstid, antal startere, udetemperatur, kedelvandstemperatur og WiFi-signalstyrke.
  • I det omfang, der er tilgængeligt for systemet, bestemmer ViGuide også gas- og elforbrug samt solvarmedata.
  • Med ViGuide kan du ændre en række indstillinger i din kundes varmesystem på afstand:
  • Du kan ændre en række af de forskellige indstillinger på kundens varmesystem: Individuelle varmekredse (f.eks. parametre for varmekurve), indstillet temperatur for varmt brugsvand og varmeplaner efter dag og tid.
  • For at løse tilslutningsproblemer med enhver type gateway (f.eks. Opto, OpenTherm eller Viessmann-varmeanlæg med ny elektronisk platform) skal du genstarte gatewayen.
  • Hvis din kunde ikke er hjemme i en længere periode, kan du skifte systemet til ferieprogrammet for reduceret drift.
Understøttede parametre: Brænderstatus, Vandtemperatur, Kedeltemperatur, Udetemperatur
  • Se detaljer om hver fejl, og hent en beskrivelse af årsagen og løsningen anbefalet af Viessmann.
  • Se historikken for alle systemhændelser, herunder hvem der har foretaget ændringerne, og hvornår.
  • Et direkte link til reservedels-appen giver dig mulighed for at bestille de rigtige dele for at få arbejdet gjort.
  • Viessmann gør det også lettere for dine kunder at udføre vedligeholdelsesarbejde og undgå problemer, inden de opstår. Med et enkelt klik kan du bestille et komplet sæt til at udføre vedligeholdelsen. Alle de dele, du har brug for til et specifikt varmesystem, er inkluderet i sættet, så du behøver ikke bruge lang tid på at lede efter genstande, og du risikerer ikke at glemme noget.

Har du kunder, der er placeret lidt langt fra hinanden? Eller ønsker du at få et overblik over alle systemer i dit område? Ved hjælp af kortvisningen kan du planlægge de mest effektive ruter for at komme fra én kunde til en anden.

Nu kan du komme i kontakt med og få støtte fra Viessmanns tekniske afdeling endnu hurtigere og lettere. Åbn en billet, og book en tekniker, der ringer til dig, eller sæt dig i kø for kundesupport. Du får de svar, du har brug for, og kan løse dine kunders opvarmningsproblemer hurtigere.

ViGuide som app

ViGuide-appen er tilgængelig på både iOS- og Android-enheder. Som partner vil den fortsat give dig muligheden for at idriftsætte Viessmann varmesystemer, der indeholder Viessmann One Base.

ViGuide hjælper med vigtige opgaver såsom:

  • Idriftsættelse af Viessmann varmesystemer
  • Sæt ViCare komponenter i drift
  • Guidet udskiftning af reservedele
  • Overvåg alle online systemer
  • Log på med din Viessmann-konto. Hvis du endnu ikke har en Viessmann-konto, kan du til enhver tid tilmelde dig gratis her.

Download ViGuide

i App Store eller Google Play.

Smart Home-komponenter

Du har fået kundens varmeanlæg online enten med en Vitoconnect Gateway eller med en ny Viessmann-kedel med den elektroniske platform Viessmann One Base. Din kunde bruger ViCare til at styre sin centralvarme og varmtvandsopvarmning og ønsker, at du som installatør skal fjernovervåge dem ved hjælp af ViGuide. Hvad sker der nu? Med Viessmann Smart Climate System, som består af en klimasensor og eTRV'er, kan boligejerne styre temperaturen i de enkelte rum, hvor komponenterne er installeret. Med ViGuide kan du støtte dem i at foretage rumindstillingerne og idriftsætte apparaterne.