Anmod om rådgivning nu
Private Fagfolk

Tilgængelighedserklæring

Gyldig fra: 28. juni 2025
Sidste opdatering: 28. juni 2025

1. Introduktion og generelle oplysninger om udbyderen

Denne tilgængelighedserklæring gælder for følgende websteder og tilknyttede browserbaserede mobilapplikationer (webapps) fra Viessmann Holding International GmbH, hvorigennem følgende tjenester leveres til forbrugere i elektronisk handel: (i det følgende benævnt "digital tjeneste"):

  • Viessmann-produktinformationssiderne på URL: www.viessmann.dk; giver information om Viessmann-produkter og services
  • Viessmann-tilbudssider på URL: tilbud.viessmann.dk; disse er websteder relateret til kampagner og giver mulighed for at anmode om et tilbud fra en Viessmann-partner ved hjælp af en formular og at give samtykke til at modtage brochurer og andet marketingmateriale.

Udbyder:
Viessmann ApS
Guldalderen 2
2640 Hedehusene

E-mail: info-dk@viessmann-climatesolutions.com
Telefon: 004546559500

Yderligere forbrugeroplysninger kan findes i servicetilbuddene på den URL, der er linket til ovenfor, og i de generelle vilkår og betingelser, for eksempel.

2. Generel beskrivelse af tjenesten

Den digitale tjeneste, der er nævnt i afsnit 1, giver dig mulighed for at

  • anmode om et tilbud ved hjælp af formularen. Dette vil blive udarbejdet til dig af en af vores Viessmann-partnere, der kan levere de rigtige tjenester til dine behov. I løbet af denne proces vil du blive bedt om at besvare forskellige spørgsmål afhængigt af typen af forespørgsel, f.eks. om dit eksisterende varmesystem og det planlagte projekt. Du vil derefter modtage e-mails fra os, der bekræfter dine oplysninger og giver information om de næste trin i processen.
  • bruge produktkonfiguratoren til at finde et forslag til et Viessmann-produkt eller -system i en flertrins, formularbaseret spørgsmålsproces og anmode om en kort konsultation og henvisning til en installationspartner ved hjælp af formularen. Vi beder om din adresse i formularen, så vi kan henvise dig til en Viessmann-partner i dit område med henblik på konsultation.

3. Juridisk grundlag / lovmæssige krav

Denne erklæring er baseret påden danske "LOV nr 801 af 07/06/2022 om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester", samt de tilsvarende nationale implementeringslove (samlet benævnt "tilgængelighedslovene").

De juridiske krav stammer fra den danske "Lov om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester", især fra artikel 2 (Tilgængelighedskrav) og 5 (Tjenesteyderens forpligtelser) og dens bilag I og IV, samt de respektive nationale implementeringslove. Det betyder, at

  1. levering af oplysninger om tjenestens funktion, og hvor der anvendes produkter til levering af tjenesten - levering af oplysninger om deres forbindelse til disse produkter samt deres tilgængelighedskarakteristika og deres interoperabilitet med hjælpemidler og faciliteter skal opfylde følgende krav:
    • informationen gives gennem mere end én sensorisk kanal og præsenteres på en måde, der er forståelig og opfattelig,
    • informationsindholdet leveres i tekstformater, der kan bruges til at generere alternative hjælpeformater, der kan præsenteres på forskellige måder af brugerne og via mere end én sensorisk kanal,
    • informationen præsenteres i skrifttyper af passende størrelse og passende form under hensyntagen til forudsigelige brugsbetingelser og med tilstrækkelig kontrast samt justerbar afstand mellem bogstaver, linjer og afsnit,
    • der tilbydes en alternativ visning af indholdet, hvis der indgår elementer med ikke-tekstligt indhold, og
    • elektronisk information, der er nødvendig for at levere tjenesten, vil blive leveret på en konsekvent og passende måde ved at gøre den opfattelig, anvendelig, forståelig og robust.
  2. Hjemmesider, herunder de tilhørende onlineapplikationer, og tjenester baseret på mobile enheder, herunder mobilapplikationer, skal gøres tilgængelige på en ensartet og hensigtsmæssig måde ved at gøre dem synlige, anvendelige, forståelige og robuste;
  3. supporttjenester (helpdesks, callcentre, teknisk support, relætjenester og uddannelsestjenester) skal, hvor de er tilgængelige, give oplysninger om tjenestens tilgængelighed og dens kompatibilitet med hjælpeteknologier på tilgængelige kommunikationsmåder;
  4. Oplysningerne om tilgængeligheden af de produkter og tjenester, der sælges, skal stilles til rådighed, når disse oplysninger stilles til rådighed af den ansvarlige økonomiske aktør;
  5. tilgængeligheden af funktionaliteten til identifikation, sikkerhed og betaling skal sikres, når den leveres som en del af en tjeneste i stedet for et produkt, ved at gøre den synlig, anvendelig, forståelig og robust;
  6. Der skal leveres identifikationsmetoder, elektroniske signaturer og betalingstjenester, som er synlige, anvendelige, forståelige og robuste.

4. Status for overholdelse af lovkrav

De tekniske krav til, at et tilbud skal være tilgængeligt i henhold til tilgængelighedslovene, er baseret på "Lov nr. 801 af 10. maj 2022 om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester". Vi har designet vores digitale tilbud på følgende måde for at sikre, at det er tilgængeligt for alle:

Indholdet i vores digitale tilbud kan tilgås via forskellige driftsformer, hvilket sikrer, at vores produkter og tjenester også kan tilgås og bruges af brugere med fysiske, sensoriske eller kognitive funktionsnedsættelser. De driftsformer, vi har implementeret, omfatter:

  • Flere sensoriske kanaler: Vi tilbyder tekstalternativer til visuelt indhold.
  • Flere interaktionsmuligheder: Vores hjemmeside kan også bruges uden finmotorik.
  • Beskyttelse mod stimuli/brug af kontraster: Vores hjemmeside bruger ikke komplekse interaktionseffekter.
  • Enkel præsentation af vores indhold: Hvor det er muligt, bruger vi letforståelige tekster til at beskrive vores produkter og tjenester. Tekniske termer forklares på en praktisk og forståelig måde på de relevante steder, så selv brugere uden specifik forhåndsviden kan forstå de sammenhænge, der præsenteres.

Vi bruger ikke identifikations-, autentificerings-, sikkerheds- eller betalingsfunktioner på disse hjemmesider.

Vi arbejder løbende på at identificere og fjerne potentielle barrierer.

5. Feedback og kontakt

Hvis du bemærker barrierer i vores digitale tjenester eller har brug for support, bedes du kontakte os på:

Viessmann ApS
Guldalderen 2
2640 Hedehusene
E-mail: accessibility@viessmann-climatesolutions.com

6. Tilsynsmyndighed

Henvendelser kan sendes til følgende myndighed via nedenstående kontaktoplysninger:

Sikkerhedsstyrelsen
Nørregade 63 6700 Esbjerg
+45 33 73 20 00
sik@sik.dk